Rozdział I Style w aranżacji wnętrz
Podstawowe style
Styl klasyczny
Styl nowoczesny
Styl rustykalny
Styl eklektyczny
Pozostałe, wybrane style
Styl skandynawski
Styl loftowy i industrialny
Styl eko
Styl prowansalski, Shabby Chic
Styl glamour
Styl marynistyczny i Hampton
Rozdział II Teoria koloru we wnętrzach
Jak łączyć kolory we wnętrzach?
Jak korzystać z koła kolorów?
Optyczne i psychologiczne działanie barw
Wzorniki kolorów, kolor roku
Rozdział III Oświetlenie
Naturalne i sztuczne oświetlenie
Rodzaje źródeł światła
Natężenie oświetlenia
Temperatura barwowa
Oprawy oświetleniowe
Stopień ochrony IP
Program do projektowania oświetlenia Dialux
Rozdział IV Pomieszczenia – ergonomia i trendy
Przedpokój
Kuchnia
Strefy i rodzaje kuchni, trójkąt roboczy
Meble kuchenne - rodzaje szafek, frontów i blatów
Wyposażenie kuchni
Salon
Sypialnia
Łazienka
Urządzenia sanitarne
Armatura łazienkowa
Rozdział V Podstawowe elementy projektu konstrukcyjnego i instalacji
Stropy i ściany
Schody
Drzwi
Instalacje elektryczne i sanitarne
Rozdział VI Elementy wykończeniowe: okładziny, pokrycia, materiały
Farby i tynki
Drewno i jego imitacje we wnętrzach
Cegły i płytki imitujące cegły we wnętrzach
Płytki ceramiczne
Beton, szkło i metal we wnętrzach
Panele, okładziny ścienne, maty sibu
Tapety
Rolety, plisy, zasłony
Sztukaterie, boazerie angielskie
Sucha zabudowa z płyt gipsowo-kartonowych, sufity podwieszane
Posadzki i wykładziny
Rozdział VII Rysunek odręczny
Zasady rysunku technicznego
Kompozycja
Perspektywa i aksonometria
Rozdział VIII Projekt aranżacji wnętrz
Prace przedprojektowe
Umowa
Źródła informacji o nieruchomości
Inwentaryzacja
Elementy projektu aranżacji wnętrz
Zakres i forma projektu
Mood board, koncepcja, rzuty i kłady
Kosztorys
Rozdział IX Tworzenie modelu w programie SketchUp i wizualizacji w V-Ray
Etapy procesu powstawania wizualizacji wnętrz
Program SketchUp – podstawowe informacje
Interfejs graficzny
Skróty klawiszowe
Poruszanie się w programie
Modelowanie
Teksturowanie
Grupy i komponenty
Biblioteka modeli 3D Warehouse
Program V-Ray: Vismaty i materiały
Rodzaje świateł w V-Ray, ustawienia renderowania
Literatura pomocnicza, do której warto zajrzeć
Windows 7 / 8 / 10 • procesor 1 GHz • 4 GB RAM • 500 MB wolnej przestrzeni dyskowej (na instalację) • 16GB MB wolnej przestrzeni dyskowej (całkowitej) • karta graficzna z 512 MB pamięci (w pełni kompatybilna z OpenGL w wersji 3.0 lub nowszej) • myszka z trzema przyciskami |
Mac OS 10.14+, 10.13+, 10.12+ • procesor 2.1+ GHz Intel™ • 4 GB RAM • 500 MB wolnej przestrzeni dyskowej • Karta graficzna z 512 MB pamięci (w pełni kompatybilna z OpenGL 2.0) • myszka z trzema przyciskami |